Unuk velikog pjesnika odgovorio Tariku Haveriću: Mak Dizdar sasvim sigurno nije bio "nepokolebljivi Hrvat"

  • Mak Dizdar (Foto: Al Jazeera Balkans)
  • Mak Dizdar (Foto: Al Jazeera Balkans)
  • Mak Dizdar (Foto: Al Jazeera Balkans)
  • Foto: Furaj.ba
  • Mak Dizdar (Foto: Al Jazeera Balkans)

Gorčin Dizdar, počasni predsjednik Upravnog odbora Udruženja građana Slovo Gorčina i unuk Maka Dizdara, odgovorio je Tariku Haveriću, poznatom autoru, publicisti i filozofu, povodom njegovog teksta Pacijenti na portalu Prometej, prenosi Bosnian News Service.

"S nepokolebljivim Hrvatima poput Alije Nametka ili Maka Dizdara bilo je lakše, njihovi potomci danas se ne protive toj posmrtnoj i nasilnoj promjeni identiteta, ali šta da se radi s uglednim književnikom s imenom orijentalnog porijekla koji je sam sebe, oporučno, svrstao u srpsku književnost?", naveo je, uz ostalo, Haverić u tekstu od 13. septembra.

Foto: Furaj.ba - Unuk velikog pjesnika odgovorio Tariku Haveriću: Mak Dizdar sasvim sigurno nije bio
Foto: Furaj.ba

„Zapanjen sam rečenicom Tarika Haverića u kojoj tvrdi sljedeće: 'S nepokolebljivim Hrvatima poput Alije Nametka ili Maka Dizdara bilo je lakše, njihovi potomci danas se ne protive toj posmrtnoj i nasilnoj promjeni identiteta (...)', pri čemu misli na uvrštavanje Makovog djela u korpus bošnjačke književnosti. Ovako rigidno i isključivo svrstavanje Maka Dizdara u hrvatsku književnost dosada nisam susreo ni kod najvećih hrvatskih nacionalista“, naveo je Dizdar na društvenim mrežama, te dodao:

„Najprije, Mak Dizdar sasvim sigurno nije bio 'nepokolobljivi Hrvat', ili barem meni nije poznat niti jedan tekst ili drugi dokument koji bi tu tvrdnju potkrijepio. S druge strane, Mak Dizdar za života jeste pristajao da bude uvršten u hrvatsku književnost, što možda negiraju neki bošnjački nacionalisti, ali sasvim sigurno ne njegovi potomci.“

Isto tako se Makovi potomci, dodao je, govoreći u svoje ime, „ne protive njegovom uvrštavanju u kategorije bosanske, bosanskohercegovačke ili bošnjačke književnosti“.

„...Jer on, na kraju krajeva, jeste bio ono što Haverić podrugljivo naziva 'bosanskim muslimanskim subjektom', između ostalog i stoga što bi njega i njegove potomke takvima smatrali oni koji su rušili njegov rodni grad i grad u kojem je proveo život, i bez obzira što Mak u vjerskom smislu nije bio musliman. U svakom slučaju, kod Haverićeve tvrdnje radi se o jednom iznenađujuće paušalnom, a u određenom smislu i ekstremističkom stavu o jednom izuzetno kompleksnom pitanju. Ili ja nešto nisam dobro razumio?“, upitao je Gorčin Dizdar.

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar