Brzi voz Bihać – Sarajevo pusta želja ili izvjesna realnost

Brzi voz Bihać – Sarajevo pusta želja ili izvjesna realnost

Unsko-sanski kanton ima vrlo povoljan geostrateški položaj i blizinu Europskoj uniji i Jadranu. Ima izvrsnu prirodnu okolinu, parkove, aleje i ljepoticu rijeku Unu. Njegovo bogatstvo je i veliko kulturno-historijsko naslijeđe, stare gradove i bogatu bosansku kuhinju.

To mu daje šansu za razvoj turizma, a uslov je bolja saobraćajna povezanost. Zato Unsko-sanski kanton zaslužuje civilni aerodrom u Bihaću i prugu Sarajevo – Bihać koja bi kroz susjednu Hrvatsku išla radno u luku Ploče i tako otvorila mogućnosti privrednog razvoja ovog dijela Bosne i Hercegovine.

„Unsku prugu treba revitalizirati za lokalnu, regionalnu i međunarodnu upotrebu. To je pruga sa najnižim prijevojem na relaciji Jadran – zaleđe (762m n/m). Revitalizacija bi se mogla odvijati po programu BiH ili Hrvatskih željeznica, a u širem kontekstu i potreba Mađarske na relaciji od Budimpešte, Zagreba, Bihaća, do Splita ili Zadra prema italijanskoj luci Bari i dalje.

Lokalne potrebe su u prijevozu robe sa područja USK (gips, dolomiti, drvo), te naglašenim potrebama turizma itd. Put od vizije, misije, strategije do realizacije programa može biti kraći ili duži. Potrebe zapošljavanja su veoma akutne i traže brža rješenja“, rekao je za Anadolu Agency (AA) Omer Đug, magistar ekonomskih nauka i jedan od prijeratnih načelnika Općine Bihać

Vrijednost infrastrukture 2,5 milijarde KM

Vrijednost željezničke infrastrukture nekadašnje Unske pruge procjenjuje se na preko 2,5 milijarde KM. Ovom prugom se prije rata prevozilo milion i pol putnika i četiri miliona tona roba, a mnogi smatraju kako ona i danas ima značajnu perspektivu i može postati pokretač ekonomskog razvoja ovog dijela Federacije BiH.

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar