Da li je pušenje nargile haram?

Da li je pušenje nargile haram?

Vjerovatno se mnogo puta suočili s raznim dilemama kako postupiti u određenom životnom trenutku, a da to bude u skladu s islamskim vjerovanjem i načinom života muslimana.

Radi boljeg razumijevanja pitanja naše vjere i islamskog života uopće, ali i lakšeg pronalaska traženih rješenja, INS.ba prenosi izabrane odgovore koje na pitanja građana, vjernika, ranije dao fetva-i-emin Islamske zajednice u BiH i sarajevski muftija dr. Enes ef. Ljevaković na zvaničnoj stranici Rijaseta IZBiH.

Odgovori dr. Ljevakovića su u skladu sa vjerskim propisima, ali i tradicijom Bošnjaka.

Pitanje:

Selam alejkum!

Upoznat sam da je u vezi nargile između malezijska ulema prije četiri godine, a na osnovu mnogih istraživanja koja su dokazala štetnost nargile, konzumiranje iste proglasila haramom. S obzirom na to da se ova pojava zadnjih godina jako proširila među našom muslimanskom omladinom (koja nargilu smatra nekako islamskom jer dolazi sa istoka i prvenstveno muslimanskih zemalja kao npr. Turska) i koriste je i mladići i djevojke (nažalost i one koje nose hidžab), interesuje me stav islamske zajednice u vezi ove pojave tj. konkretno pušenja nargile? Haram, mekruh ili mubah?

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Pušenje nargile (šiše) je štetna navika kao i pušenje duhana ako ne i štetnija. Vjera zabranjuje i odvraća od svega što je štetno, pa bi se muslimani, posebno omladina, trebali kloniti te i drugih štetnih navika i običaja. Vjerska je obaveza izbjegavati sve što šteti ljudskom zdravlju.

Uzimajući u obzir strogu kur'ansku zabranu: "Ne bacajte se svojim rukama u propast" i njenu primjenu na pušenje duhana/nargile, možda se može upotrijebiti i najjači stepen zabrane u šerijatu "haram" u slučaju pušenja duhana/nargile uvažavujući savremena saznanja i otkrića o štetnosti spomenute pojave o kojoj govore izvještaji Svjetske zdravstvene organizacije i medicinske nauke. Ako bismo i pokazali neku rezervu prema upotrebi termina "haram" - stroga zabrana, nema dileme oko toga da tu pojavu okarakterišemo kao strogu pokudu (mekruh tahrimi), posebno imajući u vidu da pušenje duhana šteti ne samo zdravlju pušača, već i zdravlju svih onih koji dolaze u dodir sa duhanskim dimom, posebno zdravlju djece. Vjerovjesnik, a.s., je rekao: "Nije dozvoljeno nanositi štetu niti na štetu uzvraćati štetom."

U prilog ovom stavu idu i najnovija zakonska rješenja kod nas prema kojima je zabranjeno pušenje na javnim mjestima i zatvorenim javnim prostorima.

 

Komentari (0)

Još uvijek nema komentara. Postavite prvi komentar!

Ostavi komentar